Instruktor vožnje

Pravilno držanje volana










Za sigurnu vožnju bitno je da znate pravilno držati i okretati volan.

HAK je ovu gornju sličicu stavio u svoj priručnik za vozače.

U ispitnom listu na temelju kojeg ovlašteni ispitivači HAK-a ocjenjuju kandidata za vozača na ispitu iz predmeta Upravljanje vozilom navedena je pogreška pod rednim brojem 31. - Rukovanje upravljačem (položaj tijela i ruku).

Ispitni list - 3.stranica

Ostale stranice ispitnog lista možete vidjeti na ovom linku.

Kandidat za vozača ima pravo na dvije pogreške ukupno vezane uz navedene pogreške pod rednim brojem 31. Treća je pad. A tu je navedeno i rukovanje papučicom spojke i akceleratora (gasa).

Lako je primjetiti kad kandidat nepravilno rukuje spojkom ili gasom (auto trza, kretanje bez gasa i sl.) ali kad kandidat nepravilno rukuje volanom - to je već nešto drugo..

Zbog svega toga instruktori vožnje u autoškoli forsiraju kandidate pravilno držanje volana deset do dva, jer znaju da bi kandidat mogao zbog toga pasti na ispitu.

Pogledajmo prvi primjer iz prakse autoškole.

Često u autoškolu dođe kandidat koji je već prije vozio auto.

Pogledajmo položaj njegovih ruku. Taj kandidat drži ruke bilo gdje samo ne deset do dva. A zašto ? Zato jer se je sam naučio i zbog praktičnosti lijevom rukom okreće volan, a desnom mijenja brzine.

Instruktori koriste ogromnu energiju da takvog kandidata natjeraju staviti obje ruke na volan u položaj deset do dva i da okreću volan kako je prikazano gore na slici.

Pogledajmo drugi primjer iz svakodnevnog života.

Sjedimo uz iskusnog vozača.

Pogledajmo položaj njegovih ruku. Taj iskusni vozač drži ruke bilo gdje samo ne deset do dva. A zašto ? Zbog praktičnosti lijevom rukom okreće volan, a desnom mijenja brzine.

Pogledajmo treći primjer iz prakse autoškole.

Kandidat nije nikada prije vozio auto.

Pogledajmo položaj njegovih ruku. Taj kandidat drži ruke samo deset do dva. A zašto ? Zato jer mu je instruktor objasnio da je to pravilan položaj ruku.

Instruktori koriste ogromnu energiju da takog kandidata natjeraju staviti ruku na mjenjač da bi promjenili brzinu.

Pritom kandidat želi čim brže promjeniti brzinu, pokret je brz i neprecizan jer čeka sam trenutak promjene sa rukom na volanu, a nakon promjene panično se hvata za volan jer na taj način osjeća sigurnost.

Pogledajmo kandidata dok stojimo na semaforu. Njemu su ruke u položaju deset do dva čak i kad se ne mičemo sa mjesta.

Prilikom vožnje ravno kandidat ima blago obješene ruke na volan. Kad makne desnu ruku da bi promjenio brzinu više nema kontra uteg (desnu ruku) i ne drži auto u pravcu.

Prilikom vožnje ravno miče volan lijevo desno da bi održao pravac.

Prilikom skretanja ne može promjeniti brzinu kad to prometna situacija i auto traži već to napravi prije skretanja ili čeka da nakon skretanja izravna auto i tek onda mijenja brzinu.

Prilikom bilo kojeg zaustavljanja ne provjerava položaj ručice mjenjača pa se auto prilikom kretanja gasi (ni ne sjeti se zašto se gasi) - čest pad na ispitu.

Prilikom kretanja na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice drže se desnom rukom za volan, a ne za ručnu.

Što je najbolje ?

Najbolje je uvježbati položaj ruku na volanu i samo okretanje volana na taj način da biste mogli u svakom trenutku pravilno i sigurno upravljati autom.

Ako treba mijenjati brzine mijenjajte ih bez straha od puštanja volana.

Prilikom brže vožnje obavezno držite ruke u položaju deset do dva.

Prilikom gradske vožnje gdje imate skoro svake 2-3 sekunde promjenu brzine dajte desnu ruku malo više mjenjaču.

Prilikom vožnje ravno opustite ruke i dozvolite autu da sam drži pravac, a vi samo korigirajte pravac.

Prilikom skretanja okrenite volan na način koji ste najbolje uvježbali (a trebali bi uvježbati sve načine). Nakon skretanja dozvolite volanu da se sam izravna.

Ne ustručavajte se isprobavati sve načine, uvježbajte ih i koristite prema situaciji u prometu.

Nekad okrenite volan samo lijevom rukom, nekad samo desnom, a nekad sa dvije ruke.

I ne zaboravite na ispitu morate onako kako je prikazano na gornjoj slici.

Add Comment

* Required information
5000
Captcha Image

Comments (0)

No comments yet. Be the first!

Izbornik