Instruktor vožnje

Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne (parkirne) kočnice

Zaustavljanje na uzbrdici treba izbjegavati ako je podloga skliska (snijeg, blato) jer je otežano zaustaviti se, a kasnije i krenuti.

Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice 1

Ako smo ipak prisiljeni zaustaviti se na uzbrdici (zbog prometnih uvjeta), krenut ćemo na sljedeći način:

Zategnemo ručnu kočnicu (povučemo je prema gore), stavimo ručicu mjenjača brzina u prvi stupanj prijenosa (česta pogreška kandidata je kretanje u drugoj- zaborave promijeniti brzinu), papučica kvačila (spojke) je cijelo vrijeme stisnuta.

Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice 2

Pritisnemo gumb na ručnoj kočnici i držimo ga stisnutim.





Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice 3

Dodamo gas i popuštamo kvačilo do točke gdje dolazi do prijenosa sile (pri prednjem pogonu zadnji kraj vozila se spusti)





Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice 4

Popuštamo ručnu kočnicu (ako vozilo malo krene unazad dodamo gas i još malo popustimo kvačilo (spojku)





Cijeli postupak izgleda ovako

Kretanje na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice







Najčešće pogreške kandidata

- Na Ispitu iz predmeta Upravljanje vozilom na javnoj cesti ispitivač vas često traži da se prije kretanja na uzbrdici uz pomoć ručne kočnice, isključite iz prometa. Pritom ne zaboravite upaliti desni žmigavac i napraviti provjeru. Prije kretanja ne zaboravite upaliti lijevi žmigavac i napraviti provjeru (kandidat se koncentrira na kretanje, a zaboravi na provjeru koja je na ispitu diskreditirajuća pogreška. Kandidat je sretan jer je uspio uspješno krenuti na uzbrdici, a na kraju padne na ispitu zbog provjere). Ako ste se zaustavili na uzbrdici zbog prometnih uvjeta i nastavljate vožnju svojom prometnom trakom, ako to situacija ne zahtijeva niste dužni napraviti provjeru. Potrebno je razlikovati zaustavljanje zbog isključivanja iz prometa i zaustavljanje zbog prometnih uvjeta.

- Zaborave ručicu mjenjača brzina staviti u prvi stupanj prijenosa, auto se gasi prilikom kretanja

- Previše dignu papučicu spojke, ne osjete pravi moment prijenosa sile

- Zadrže papučicu spojke u pravom momentu, spuste ručnu i nakon toga naglo i previše dignu papučicu spojke

- Ne spuste ručicu ručne kočnice do kraja, nastavljaju voziti sa polupodignutom ručnom kočnicom

Add Comment

* Required information
5000
Captcha Image

Comments (0)

No comments yet. Be the first!

Izbornik