Instruktor vožnje

Druga poligonska radnja

Kočenje i zaustavljanje

Prometno-tehnički element za kočenje i zaustavljanje za vozila B kategorije

Zahtijeva sposobnost pravilnog rada s nožnim komandama (papučica kočnice i spojke) i pravilan rad s upravljačem.

Ispituje se na prometnom vježbalištu. Izvodi se prema situaciji na slici, na način da se s vozilom s polazne pozicije postigne brzinu od najmanje 25 do 30 km/h. U točno određenoj točki počinje se naglo kočiti i mora se što prije zaustaviti u prostoru duljine 15 metara ispred određene zapreke (čunjeva). Kočenje treba biti pravilno i takvo da se vozilo mora zaustavi najkasnije 0,5 m prije zapreke (čunjeva), pri čemu kotači ne smiju blokirati. Kod izvođenja ove radnje ovlašteni ispitivač obvezno se nalazi na prednjem sjedalu pokraj kandidata. Radnja se izvodi u dva pokušaja.

Postupak izvođenja radnje "Kočenje i zaustavljanje"

Druga poligonska radnja

Zauzmemo položaj za izvođenje radnje. Postavimo vozilo u startnu poziciju.

To možete napraviti samostalno, uz upute instruktora vožnje ili vam vozilo na startnu poziciju može postaviti instruktor vožnje. Osobno najčešće koristim ovu drugu mogućnost gdje kandidat postavi vozilo na startnu poziciju uz moje upute, jer nije zgodno da kandidat slučajno dotaktne ili sruši čunj pred ispitivačem.

Ispitivač sjedne na suvozačevo mjesto. Zbog same sigurnosti, jer u slučaju potrebe može reagirati koristeći duple komande, a osim toga gleda i pravilnost izvođenja radnje kao i da li ste dostigli potrebnu brzinu. Instruktor je izvan vozila.

Ispitivač vam daje uputu: "Kad ste spremni možete krenuti sa izvođenjem radnje".

Na ovoj radnji nije potrebno uključiti lijevi pokazivač smjera (žmigavac) i raditi provjeru.

Druga poligonska radnja 2

Krećete naravno u prvoj brzini, nikako naglim otpuštanjem papučice spojke (kvačila), jer vozilo bi se moglo ugasiti. Nakon što osjetite da je došlo do kompletnog prijenosa sile, stisnite oštrije gas, može i do poda (zavisi od jačine auta).

Nakon što ste ubrzali i digli broj okretaja, stavite u drugu brzinu. (obavezno, mada u Programu vozačkog ispita nije navedeno). Nakon što osjetite da je došlo do kompletnog prijenosa sile, stisnite oštrije gas, može i do poda (zavisi od jačine auta).

Morate dostići brzinu od 25-30 km/h.

Druga poligonska radnja 3

Točka početka intenzivnog kočenja je poprečna isprekidana crta, odnosno dva čunja (kao na slici lijevo).

Prilikom kočenja nikako nemojte pristisnuti prvo papučicu spojke (kvačila) jer nećete kočiti na pravilan način. Ako stignete, prvo je potrebno kočiti i usporiti, a nakon toga stisnuti papučicu spojke (kvačila). U drugom slučaju stisnite ih istovremeno.

Druga poligonska radnja 4

Morate se zaustaviti najkasnije 50 cm od čunjeva. Može do čunjeva ostati i 2-3 metra ali nikako npr.40 cm.

Prilikom kočenja kotači ne smiju blokirati odnosno vozilo ne smije proklizati.

To je u praksi rijetko jer sva vozila autoškole moraju biti opremljena ABS-om.

Ispitivač će vam dati ocjenu.

Za tu radnju imate dva pokušaja.

Nakon izvođenja ove radnje (ako ste položili) nastavljate ispit na javnoj cesti.

Druga poligonska radnja - video

Ovdje je cijeli postupak:







Najčešće pogreške kandidata

- prilikom kretanja naglo otpuštaju papučicu spojke (kvačila) - vozilo im se gasi

- prilikom promjene brzine naglo otpuštaju papučicu spojke (kvačila) - vozilo trza

- boje se ubrzati i nedostignu potrebnu brzinu

- koče prerano ili prekasno

- prilikom kočenja stiskaju prvo papučicu spojke (kvačila)

- koče preintenzivno, misle da neće stići stati na vrijeme

Add Comment

* Required information
5000
Captcha Image

Comments (0)

No comments yet. Be the first!

Izbornik